ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

«Չի կարելի 21-րդ դարում պետության քաղաքականության առանցք դարձնել թշնամու կերպարը»

«Չի կարելի 21-րդ դարում պետության քաղաքականության առանցք դարձնել թշնամու կերպարը»
09.09.2014 | 00:16

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է ԱԺ փոխնախագահ ԷԴՈՒԱՐԴ ՇԱՐՄԱԶԱՆՈՎԸ:


-Ինչպիսի՞ն է լինելու «թեժ աշնան» այս տարվա տարբերակը` Ձեր գնահատականով:
-Հերթական «թեժ» աշունն է լինելու. ամեն տարի ընդդիմությունը խոստանում է թեժ աշուն, որովհետև ամռանը քաղաքական կյանքը նիրհում է, իսկ աշնանը սկսվում է խորհրդարանի աշխատանքը և որոշակի ակտիվություն է բերում քաղաքական ասպարեզ:
-Ընդդիմության «12 կետերը» կարո՞ղ են դառնալ 2014-ի թեժ աշնան հանրահավաքային հիմք:
-Հայաստանում այնքան խնդիրներ կան, որ ցանկացած քաղաքական կուսակցություն ու քաղաքացիական նախաձեռնություն կարող են հանրահավաք անել: Իշխանության քաղաքական օրակարգը շատ ավելի ընդգրկուն է, քան ոչ իշխանական ուժերի 12 կետերն են: Ցանկացած երկրի համար աբսուրդ է, եթե իշխանությունն առաջնորդվի ընդդիմության ծրագրերով. կա կառավարության ծրագիր, կա նախագահի նախընտրական ծրագիր, որին հավանություն է տվել հանրապետության քաղաքացիների մեծամասնությունը, և ինչպես նորմալ երկրներում` մենք էլ պիտի իրականացնենք մեր ծրագրերը: Բնականաբար, ընդդիմության առաջարկությունները, քննադատությունը մեզ համար շատ կարևոր են, բայց ասել, որ մենք պետք է առաջնորդվենք ընդդիմության ծրագրով, նվազագույնը անլուրջ է: Մենք ունենք մեր ծրագիրը, որտեղ հաշվի են առնված թե՛ ընդդիմության, թե՛ փորձագետների, թե՛ քաղաքացիական նախաձեռնությունների առաջարկությունները: Առավել քան անլուրջ է իշխանության հետ խոսել ուլտիմատումների, շանտաժի, վերջնաժամկետների լեզվով: Կրկնում եմ` քաղաքական օրակարգում շատ ավելի կարևոր հարցեր կան` տեսնո՞ւմ են այդ հարցերը ոչիշխանական ուժերը, թե՞ ոչ:
-Իսկ կա՞ այսօր հրաշալի քառյակը` միասնական, միակամ ու պատրաստ միահամուռ պայքարի ոչ միայն 12, այլև այլ խնդիրների լուծման համար:
-Այդ հարցն իրենց ուղղեք, ակնհայտ է, որ քառյակը միավոր չէ, այլ համագործակցություն մի քանի կետերի շուրջ: Առաջիկա ամիսների ամենակարևոր հարցը սահմանադրական բարեփոխումներն են: ՀՅԴ-ն արդեն ասել է, որ համակարգային բարեփոխումներ իրականացնելու համար սահմանադրական փոփոխություններն անհրաժեշտ են: Մյուսները, թեպետ նախկինում հայտարարում էին, որ պետք է Սահմանադրությունը փոխել, հիմա, չգիտես ինչ է փոխվել, ասում են, որ սահմանադրական բարեփոխումներ պետք չեն կամ պետք են 2018-ից հետո: Բայց նախընտրական ժամանակը շատ վատ շրջան է Սահմանադրություն փոխելու համար: Ամենահարմար ժամանակը ընտրություններից ու մասնագիտական քննարկումներից հետո փոփոխություններ կատարելն է: Ի վերջո, կարծում եմ, ընդդիմությունն էլ դա կհասկանա:
-Հայաստանի քաղաքական օրակարգի խնդիրնե՞րն են շատ տարբեր, որ քառյակին թույլ չեն տալիս միասնական դառնալ կամ հնգյակ դառնալ, ի վերջո, ՕԵԿ-ն էլ իրեն քաղաքական դաշտում ընդդիմադիր ուժ է որակում:
-Կարծում եմ` ոչ այնքան խնդիրները, որքան գաղափարական ու ռազմավարական տարաձայնությունները թույլ չեն տալիս, գուցե նաև մարտավարական: Քառյակում կան ուժեր, որ իրենց ընդդիմադիր չեն հռչակել, կան ուժեր, որ հայտարարում են բարեփոխումների անհրաժեշտության մասին, մի մասը ամբողջական իշխանափոխություն է պահանջում, մի մասը` ոչ, մի մասը խիստ քննադատում է կառավարությանը, մի մասը չի քննադատում, մի մասը սպասում է առաջարկված կետերի կատարմանը, մի մասը չի սպասում ու քննադատում է, մի խոսքով, աջաբսանդալային տրամադրություն է: Ընդդիմությունը, իրոք, բազմաշերտ է` սոցիալիստներից մինչև ազատականներ ու անհասկանալի դավանանք ունեցողներ: Ընդդիմության աշխարհաքաղաքական տարբերությունները ուշ թե շուտ կարող են հանգեցնել բաժանման: Հիմա հարցազրույցը կարող են կարդալ ու ասել` իշխանությունը գիշեր-ցերեկ երազում է, որ քառյակը քանդվի: Բնավ: Իշխանությունը շահագրգռված է ուժեղ ու գաղափարական օպոնենտ ունենալու մեջ: Ընդդիմության դաշտում խմբակցություններ կան, որ յոթ պատգամավոր ունեն ու երեք մասի են բաժանված, հինգ պատգամավորով խմբակցություն ունենք, որ երեք կուսակցությունից է բաղկացած, կան խմբակցություններ, որ իրենց կուսակցություններում միասնական չեն:
-Չի՞ ստացվում, որ ոչիշխանական ուժերը կոնյունկտուրային կառուցվածք ունեն` դավանում են իրավիճակի ու պահի թելադրանքին:
-Գուցե, նրանք արդեն սկսել են ապագա ընտրություններին պատրաստվել:
-Չե՞ն շտապում:
-Շուտ է, իհարկե, բայց իրենք շատ լավ հասկանում են, որ Հայաստանում, ինչպես ցանկացած երկրում, կա հակաիշխանական զանգված, որը շատ դեպքերում իշխանությանը ձայն չի տալիս` անկախ այն բանից, թե ով է իշխանությունը, և հիմա նրանք սկսել են պայքարն այդ ընտրազանգվածի համար միմյանց միջև: Ինչքան էլ ասեն, որ իրենք միասնական են և այլն, և այլն, հիմնական պայքարը քառյակի միջև է, որովհետև պարզ չէ, թե ով է լինելու ընդդիմության «առաջին ջութակը»:
-Չի՞ բացառվում, որ ընդունեն` առաջին ջութակն իրենցից ոչ մեկը չէ:
-Չեմ կարծում, որովհետև մեր հասարակությունը ցանկանում է բոլոր ժամանակներում կոնկրետ այլընտրանք տեսնել:
-Հայաստանի քաղաքական օրակարգի շատ ավելի կարևոր խնդիրները ներքի՞ն քաղաքական դաշտում են, թե՞ արտաքին:
-Ե՛վ ներքին, և՛ արտաքին: Ներքինը` բարեփոխումների շարունակումն է, տնտեսության զարգացումը, աշխատատեղերի ստեղծումը, աղքատության նվազումը, արտաքինը անվտանգության խնդիրներն են. վերջին զարգացումները ցույց տվեցին, որ մեր անվտանգության համակարգը պետք է ուժեղ լինի: Հայաստանը գնում է դեպի ԵՏՄ և ցանկանում է երկխոսությունը շարունակել ԵՄ-ի հետ, ուկրաինական դեպքերն են ավելի շիկանում, որն ազդում է միջազգային հարաբերությունների վրա: Որպեսզի մենք ավելի զարգանանք, պետք է ապահովենք մեր երկրի անվտանգությունը:
-Թուրքիայում նորընտիր նախագահն առաջին պաշտոնական այցը կատարեց Ադրբեջան ու այնտեղ կրկնեց Լեռնային Ղարաբաղի հարցի լուծման հայտնի տեսակետը` տարածքային ամբողջականության հիմքով: Դա Էրդողանի ամբոխահաճ քաղաքականությա՞ն դրսևորում էր, թե՞ իրական:
-Ե՛վ մեկը, և՛ մյուսը: Թուրքիան և Ադրբեջանը, ինչպես Հեյդար Ալիևն էր ասում, մեկ ազգ, երկու պետություն են, շատ սերտ համագործակցում են բոլոր բնագավառներում: Ղարաբաղյան կոնֆլիկտում Ադրբեջանը մշտապես ունեցել է Թուրքիայի ռազմական, քաղաքական, տնտեսական աջակցությունը: Էրդողանի հայտարարությունները, իրոք, նոր չէին, նոր էր, որ ասվեց նախագահի կարգավիճակով: Մենք մշտապես ասել ենք, որ չի կարելի երկու գործընթացները իրար կապել` մեկ, երկրորդ` Թուրքիան տեղ չունի ղարաբաղյան կարգավորման գործընթացում, կա Մինսկի խումբ: Չնայած տարբեր հարցերում համանախագահ երկրների տեսակետները տարբերվում են, Ղարաբաղի խնդրում նրանց կարծիքները համահունչ են, մեկ անգամ չէ, որ նախագահները` Օբաման, Պուտինը, նախկինում` Սարկոզին, հիմա` Օլանդը, հայտարարել են, որ խնդիրը պետք է լուծվի երեք հիմնարար սկզբունքների հիման վրա, այլ ոչ այնպես, ինչպես ասում են Ադրբեջանը և Թուրքիան: Եթե Թուրքիան կարծում է, որ հայ-թուրքական հարաբերությունների կարգավորման միակ ճանապարհը Լեռնային Ղարաբաղի խնդրի լուծումն է, մենք էլ պնդում ենք, որ միակ ճանապարհը առանց նախապայմանների հարաբերություններ հաստատելն է: Մեզ համար ցանկացած նախապայման, առավել ևս ԼՂՀ հարցը, անընդունելի են, դա նշված է նաև արձանագրություններում: Մեր կարծիքը չի փոխվել: Դա ոչ միայն մեր կարծիքն է, այլև միջազգային հանրության: Գնդակը մնում է Թուրքիայի դաշտում, Անկարան լավ շանս ունի աշխարհին ու իր հասարակությանը ցույց տալու, որ գնում է ոչ թե սուլթանաքեմալական վարչակարգի ճանապարհով, այլ իրոք ուզում է դառնալ եվրոպական պետություն: Ապրիլի 24-ին ՀՀ նախագահը հրավիրել է Էրողանին Հայաստան, հրավերը նրան հանձնվեց Անկարայում: Մենք ցույց տվեցինք, որ տեր ենք մեր դատին, Ցեղասպանության դատապարտմանն ու փոխհարաբերությունների կարգավորմանը:
-Էրդողանի համար ՀՀ արտգործնախարարի ներկայությունն իր պաշտոնակալության արարողությանը անսպասելի չէ՞ր:
-Իհարկե անսպասելի էր, շատ ճիշտ քայլ էր և իզուր մի քանի կուսակցություններ փորձեցին ավելի հայրենասեր երևալ, ասելով, որ սխալ էր գնալը, եթե դիվանագիտական հարաբերություններ չկան: Նալբանդյանի այդ քայլը, բնականաբար, նախագահի հետ համաձայնեցված էր և ուժեղ քայլ էր: Եթե Էրդողանը կամ այլ պաշտոնյա գա Հայաստան, շատ կարևոր է, եթե չգա, ևս մեկ անգամ ցույց կտան, որ Թուրքիան շարունակում է ժխտողականության քաղաքականությունը: Մենք մնում ենք առանց նախապայմանների հարաբերությունների կողմնակից, Ցեղասպանության ճանաչումը մեր արտաքին քաղաքական օրակարգի կարևոր հարցերից է, Լեռնային Ղարաբաղի գործընթացում էլ Թուրքիան անելիք չունի: Էրդողանը Բաքվում նաև ասաց, որ ՆԱՏՕ-ի գագաթնաժողովում պատրաստվում է բարձրացնել Ղարաբաղի հարցը: Եթե այդքան շահագրգռված է խաղաղությամբ, ուզում է տարածքներ ազատագրել, կարող էր գագաթնաժողովում հայտարարել, որ Թուրքիան ապաշրջափակում է Կիպրոսի 35 տոկոսը: Թուրքիան է օկուպացրած պահում ԵՄ անդամ երկրի հյուսիսային հատվածը:
-Թուրքիայի վարչապետ դարձած Ահմեդ Դավութօղլուն իր ծրագրային ելույթում ասաց, թե Թուրքիայի ճանապարհը գնում է դեպի ԵՄ, միաժամանակ Էրդողանն ու Ալիևը Բաքվում հայտարարեցին, որ Թուրքիան հավակնում է տարածաշրջանի առանցքային պետություն դառնալու: Համադրելի՞ են այդ երկու ուղղությունները:
-Թուրքիան իրեն եվրոպական պետություն է համարում և ուզում է մտնել ԵՄ, իրականում, սակայն, ամեն ինչ անում է, որ չմտնի, որովհետև ԵՄ մտնել 301 հոդվածով, Կիպրոսի հարցով, Հայաստանի հետ խնդիրներով` հնարավոր չէ: Թուրքիան տնտեսապես հզոր երկիր է և վերջին 200-300 տարում Կովկասում ուժեղ դիրքեր ունենալով` ուզում է կյանքի կոչել նեոօսմանականությունը, Օսմանյան կայսրության երբեմնի տարածքների եթե ոչ նվաճումը, ապա այդ տարածքներում իր ազդեցության հաստատումը: Նրանք ուզում են ցույց տալ, որ Թուրքիան հավակնում է կայսրություն լինելու, և օգտագործում են թուրքալեզու պետությունները, առաջին հերթին` Ադրբեջանը:
-Թուրքիան ու Ադրբեջանը փորձում են ԵԱՀԿ Մինսկի խմբի ձևաչափից հանել Լեռնային Ղարաբաղի հարցի լուծումը, հնարավոր համարո՞ւմ եք, որ ձևաչափը դադարի գոյություն ունենալ:
-Ոչ: Խնդիրը Մինսկի խումբը չէ, այլ Ադրբեջանը, որ մշտապես հրաժարվում է կա՛մ բանակցություններից, կա՛մ բանակցություններում ընդունված համաձայնություններից: Կա հստակ բանակցային փաստաթուղթ, որտեղ ամրագրված է երեք սկզբունք: Ադրբեջանը բանակցություններում ասում է` այո, հետո Բաքվից հայտարարում է, որ հարցը ռազմական ճանապարհով պիտի լուծվի: Եթե ինչ-որ մեկին պետք է մեղադրել, ադրբեջանցիներն իրենք իրենց պիտի մեղադրեն: Չի կարելի կատու որոնել մութ սենյակում, երբ կատուն քո ուսերին է:
-Ինչո՞ւ Մինսկի խումբն ավելի կոշտ դիրքորոշում չի դրսևորում Բաքվի նկատմամբ` լծակնե՞ր չունի, մանդա՞տը չի բավարարում:
-Դիվանագիտությունը սառցալեռ է` մեծ մասը չի երևում, ամեն ինչ չէ, որ հրապարակային է: Ամենամեծ արդյունքը` խաղաղությունը, պահպանվում է, հայկական կողմի և Մինսկի խմբի տեսակետները կարգավորման երեք սկզբունքների շուրջ համահունչ են: Ադրբեջանն ինքն իրեն դրել է փակուղու մեջ և չի հասկանում, որ Թուրքիան այդտեղ անելիք չունի: Եթե Թուրքիան իրոք ուզում է ղարաբաղյան գործընթացին օգուտ տալ, պետք է չխառնվի: Կա Մինսկի խումբ, և այդ հարցում երեք պետություններն ունեն հստակ դիրքորոշում: Բազմիցս հաստատվել է, որ խնդիրը ռազմական կարգավորում չունի: Ավելին` ընդունվում է ազգերի ինքնորոշման իրավունքը, որպես սկզբունքներից մեկը: Լեռնային Ղարաբաղի ժողովուրդը պետք է որոշի իր կարգավիճակը: Իսկ Բաքուն իրեն դնում է փակուղային վիճակում: Պատերազմում պարտվել են, 1994-ին խաղաղություն են խնդրել, հիմա ասում են` ազատագրված շրջանները տվեք, Ղարաբաղը տվեք, մենք էլ փոխզիջում կանենք: Դա նույնն է, որ հիտլերյան Գերմանիան կապիտուլյացիայից հետո Պոտսդամի կոնֆերանսում ասեր` Մոսկվան տվեք ինձ: Այդպես չի լինում: Մի օր Բաքվում, մի օր Կիրովաբադում, մի օր կառավարության նիստում, մի օր շենք շահագործման հանձնելիս ասել` Հայաստանը մեր պատմական տարածքն է, ծիծաղելի է, Երևանում խորոված ենք անելու` ծիծաղելի է։ Ի վերջո, պիտի հասկանան, որ Ադրբեջան պետությունն այս տարածաշրջանի հետ կապ չունի: Պատմական Ադրբեջանն այնքան է հեռու այսօրվա Ադրբեջանից, ինչքան Հայաստանը` Կախեթիայից: Պատմական Ադրբեջանը Արաքսից ներքև ընկած տարածքն է, հին հունական աղբյուրները վկայում են` որտեղ էր Ատրպատականը, որ դարձել է Ադրբեջան: Նույնիսկ պետության աշխարհագրական անվանումը կապ չունի իրենց տարածքի հետ: Եթե Կովկասում այդ պետությունը եղել է, ինչո՞ւ է ռուս-պարսկական պայմանագիր կնքվել, այլ ոչ թե ռուս-ադրբեջանական: Ադրբեջան պետությունն առաջացել է 1918 թ., թուրք Նուրի փաշայի արշավանքի հետևանքով, որից հետո հայերին կոտորեցին, ստեղծեցին իրենց պետությունը և տասնամյակներ շարունակ ամեն ինչ անում էին, որ հայերին կա՛մ կոտորեն, կա՛մ վտարեն: Մինչև 1936 թ. ստալինյան Սահմանադրությունը իրենք ադրբեջանցի էլ չեն կոչվել, այլ կովկասյան թուրքեր կամ թաթարներ: 1936 թ., որպեսզի տարանջատվեն անատոլիական թուրքերից, անվանվեցին ադրբեջանցիներ: Պատմություն կա, ամեն ինչ նավթի վրա հո չի՞ հիմնված: Նավթը մի օր վերջանալու է: Հետո՞:
-Փաստորեն, ստատուս քվոն Ադրբեջանին ավելի՞ ձեռնտու է:
-Մենք խնդրի խաղաղ կարգավորման կողմնակից ենք, ԼՂՀ-ն չի կարող ունենալ ավելի ցածր կարգավիճակ, քան ունի: Այսօր ԼՂՀ-ն փաստացի անկախ պետություն է: Այս տարիներին Ղարաբաղն ապացուցել է, որ ժողովրդավարական պետություն է, ինչը մեծ ցանկության դեպքում էլ հնարավոր չէ ասել Ադրբեջանի մասին: Իլհամ Ալիևի նախագահության երրորդ շրջանն ավարտվելու է, չորրո՞րդ անգամ է առաջադրվելու: Բնականաբար, դա չի կարող լավ ընդունվել միջազգային ասպարեզում: Մենք ոչ հակաթուրք ենք, ոչ հակաադրբեջանցի, մենք պայքարում ենք հանուն մեր հայրենիքի, մենք ուզում ենք ինքներս որոշել մեր ճակատագիրը, տարածաշրջանում կայուն խաղաղություն ենք ուզում, ուզում ենք ժողովրդավարական արժեքներով ապրել: Իսկ նրանք 20 տարի հակահայկականություն են քարոզում, Ջուղայում հազարավոր խաչքարեր ոչնչացրին. մի երկիր, որ հայկական քարը չի հանդուրժում, հայ մարդուն կհանդուրժի՞: Իրենց ազգակից Աքրամ Այլիսլիին ի՞նչ արեցին: Բոլորն էլ դա լավ հասկանում են: Ամառային իրադարձությունները ցույց տվեցին, որ ադրբեջանական բանակի միֆը, բլիցկրիգը փուչիկ են: Փառք ու պատիվ մեր զինվորներին: Չի կարելի 21-րդ դարում պետության քաղաքականության առանցք դարձնել թշնամու կերպարը, հակահայկականությունը Բաքուն դարձրել է ազգային գաղափարախոսություն: Քանի դեռ Ադրբեջանում չկա ժողովրդավարություն, քանի դեռ չեն գիտակցում, որ կոնֆլիկտը պետք է խաղաղ ճանապարհով լուծվի, բանակցային գործընթացում հաջողություն հնարավոր չէ:
-Հայաստանի մյուս հարևանն էլ Իրանն է, որտեղ անցած օգոստոսից սրընթաց փոփոխություններ են տեղի ունենում: Հավանական համարո՞ւմ եք հայ-իրանական հարաբերությունների նոր որակով զարգացումը` և՛ քաղաքական, և՛ առևտրատնտեսական:
-Ես կարծում եմ, որ մենք դատապարտված ենք Իրանի հետ հարաբերությունները զարգացնելուն։ Մենք ունենք չորս հարևան, երկուսի հետ կապեր չկան, եթե ավելին չասենք, արտաքին աշխարհին մեզ կապում են Վրաստանը և Իրանը, և մենք այնքան արկածախնդիր չենք, որ հարևանների հետ հարաբերությունների փչացման ճանապարհով գնանք: Իհարկե, ամեն ինչ անելու ենք Իրանի ու Վրաստանի հետ մեր հարաբերությունները զարգացնելու համար: Իրանը մեզ բարեկամ երկիր է, ավելին, ի տարբերություն մահմեդական այլ երկրների, Իրանը ղարաբաղյան հակամարտության վերաբերյալ ունեցել է հավասարակշռված մոտեցում, և Իրանի հետ կարելի է ու անհրաժեշտ է խորացնել քաղաքական ու առևտրատնտեսական հարաբերությունները: Կարծում եմ` դա կլինի, մեր օրակարգում կան բազմաթիվ հարցեր: Բոլոր դեպքերում, Իրանը մեր գործընկեր երկիրն է, և մենք պետք է խորացնենք մեր հարաբերությունները հարևանի հետ:
-Համաշխարհային քաղաքական օրակարգի թիվ մեկ խնդիրը փետրվարից ՈՒկրաինան է: Ռուս-ուկրաինական դիմակայությունը, Արևմուտքի պատժամիջոցները Հայաստանի համար քաղաքական ու տնտեսական վտանգ ներկայացնո՞ւմ են:
-Նախկին ԽՍՀՄ տարածքում իրավիճակի ցանկացած լարում մեր շահերից չի բխում: ՈՒկրաինայում տարբեր հաշվարկներով մենք ունենք կեսմիլիոնանոց սփյուռք` և՛ արևելքում, և՛ արևմուտքում, և՛ Կիևում: ՈՒկրաինայում գրեթե չկա շրջան, որտեղ հայեր չլինեն: Բնականաբար, մենք շահագրգռված ենք, որ խնդիրները լուծվեն խաղաղ ճանապարհով և ինչքան շուտ, այնքան լավ թե՛ տարածաշրջանի, թե՛ այնտեղ ապրող հայերի համար: Որևէ պատժամիջոց, իհարկե, նոր խնդիրներ է առաջացնում: Փորձագիտական շրջանակներում շրջանառվում է տեսակետ, որ պատժամիջոցները կարող են խթանել հայկական որոշ ապրանքատեսակների արտահանումը ռուսական շուկա: Չլինելով տնտեսագետ` ես չեմ կարող գնահատել այդ հնարավորությունը, բայց եթե եվրոպական ապրանքների մուտքը ՌԴ փակ է, հայկական արտադրանքի համար նոր շուկաներ գտնելը միանգամայն ռեալ է, կարծում եմ` մենք պետք է այդ ուղղությամբ մտածենք: Լավ աշխատանքի դեպքում գյուղմթերքները, ծխախոտը, ալկոհոլային խմիչքները կարող ենք արտահանել:
-Պատժամիջոցների հետևանք չի՞ կարող դառնալ տրանսֆերտների կրճատումը:
-Այն իրադարձությունները, որոնց վրա մենք չենք կարող ազդել, Կիկոսի մահը չպիտի դարձնենք:
-ԵՏՄ-ին անդամակցության նոր ժամկետ հրապարակվեց` հոկտեմբերի 10-ը, դա վերջնակա՞ն է, թե՞ կան խանգարող խնդիրներ և՛ հայկական կողմից, և՛ ԵՏՄ-ի:
-Նիստի ժամանակ ԵՏՄ երեք անդամներն էլ վետո չեն դրել: ՌԴ նախագահը մի քանի օր առաջ հանձնարարել է ստորագրել մեր անդամակցության համաձայնագիրը: Հոկտեմբերի 10-ը սարերի հետևում չէ, կապրենք` կտեսնենք: Բոլոր դեպքերում, մենք արդեն ունենք շոշափելի օգուտներ, նախ` գազի սակագինը, որ ամենաէժանն է տարածաշրջանում, ԱԺ-ն արդեն վավերացրել է օրենքը և մենք կարողանում ենք ռազմամթերք ձեռքբերել ՌԴ գործարանային գներով, դա շատ կարևոր է, ադամանդագործությունից հանվեց 30 տոկոս մաքսատուրքը, վառելիքի գինն իջավ…
-Եվրասիական տնտեսական վեկտորի զարգացումը արգելափակելո՞ւ է Հայաստանի եվրաինտեգրումը, թե՞ մենք շարունակելու ենք նաև այս ուղղությունը:
-Վիլնյուսի գագաթնաժողովում Հայաստան-ԵՄ հայտարարություն ընդունվեց, կողմերը գոհունակություն հայտնեցին կատարված աշխատանքից, նաև որոշեցին, որ Հայաստանում պետք է շարունակվեն բարեփոխումները` նշելով ոլորտները: Մենք պետք է շարունակենք մեր երկխոսությունը եվրոպական կառույցների հետ:


Զրույցը վարեց
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1326

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ